27 Eylül 2016 Salı

Firtina durmus gibi, sessizlestim.
Kendini sevmiyorsun. Var olusundan sikayet ettigin icin degil, kendini maddelestiremedigin icin. Baskasinin gozleri olamadigin, iliskilerinin toplamina anlam veremedigin, tarihini noktasallastiramadigin, bilimini yapamadigin, sonucunu yazamadigin, deneyini sartsizlandiramadigin icin. Ulasamadigin icin. Oyle cok birakip gitmis ki seni, tekrar tekrar, gun be gun, sofrada, otobuste, basucunda, yalnizliginda, sevisirken, kanarken, buyurken… Kendini sahiplenebilmek icin ellerinle dokunmak isteyisin bundan olmali. Sen de tuttun, beni sevdin diyelim…

Kendimi sevmiyorum. Var olusumdan sikayet ettigim icin degil, sevmenin bir turunu hafife aldigim icin. Benim gozlerimdeki cogul insanlik sevmeyi ask romanlarindan, romantik filmlerden ve sevgililer gunu hediyelerinden ogreniyorlar. Yalnizca sahiplenebildiklerini, maddelestirebildiklerini, siniflandirabildiklerini, taniyabildiklerini ve kendilerini istedikleri gibi tanitabildiklerini, evcillestirebildiklerini, kendilerini sessizce, kurnazca, ve farkinda bile olmadan donusturebilenleri seviyorlar. Ben sevmeyi, kaybetmek istemedigim icin zincire vurdugum kopek eniginin buldugu ilk ozgurluk aninda geri donmemek uzere uzaklasmasini izlerken ogrenmisim. Kimseyi yitirmemek icin, kendimi yok etmisim boylece. Kaybettigim sevgiye oyle aglamisim ki, illa sevilecekse eger sevmenin kendisini sevmeye karar vermisim. Bulutlarda yasadigim icin degil ama kufrederken, acilanirken, terk ederken, ozlerken, savasirken, direnirken, gormedigim, dokunmadigim, varligimdan haberi bile olmayan yasam alanina dahil olan Her Seyi sevmeye devam edebilmek icin.

Ben yani, Sen’i sevemem, ozellesmis varligini evrenden ayirt edemem, maddelestirip kendimi esitledigim hissî butunlukten soyutlayamam, diger ‘ben’ lerle arana nicel goreceli deger farki koyamam, maddesel ortakligimiz evren'selligimizden ustunmus gibi davranamam. Kendimi kandiramam. Ben zincire vurulsa ol'maz, vurulmazsa durmaz iken... Sen benim seni terk etmeme ihtimalimi severken...

Goruyorsun, her tutku birlestirici degildir ama her seye ragmen yildiz tozu degil miyiz ikimiz de? Sorsam, simdi papatyan ne diyor?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder