6 Temmuz 2015 Pazartesi

Oteki dunya 1

Ne kadar anlatirsam anlatayim betimleyemeyecegim karanlik bir dunyaya da sahibim. Icine girdigim zaman davullar calmaya basliyor ve kilden maskeleri ve cok ince cok uzun vucutlariyla adamlar ve kadinlar dans etmeye basliyorlar. Ciplak vucutlari isigi kontrol edebilen yuksek agaclara karisiyor. Ozgurler. Akbaba kollar. Hava yakalanabilir mi? Dovulebilir mi? Parcalanabilir mi? Canlar davullara eslik ediyor. Etsin. Izleyici miyim gozlerim zaman mekan kisitlamasinda beni kandiriyor mu? Dans ediyorum. Davullar ziller davullar ziller vucutlar ciplak. Yankilanan bedenler. Koseye sikismis solucanlar bize katilmak icin can atiyor ama cesaret edemiyorlar. Toprak kokusu. Topragin tadi. Organlardan ve kemiklerden yoksunum. Koseye sikismis solucanlar gibi dans ediyorum davullar ve ziller esliginde. Hava oylesine karanlik ki zamani olcemiyorum. His yoksunlugu. Delilik. Uzun upuzuuuuuuun bir yerden ayaklarimi goremiyorum gozlerimi acsam da. Baykus sesleri davullara ve zillere karisiyor. Iki yanimizda karanliga karisan cok yuksek agaclar. Bizi gorebiliyorlar mi? Biz uzerimizdeki devasi salincakta sallanan cuceleri gorebiliyoruz. Gormek icin isik zaruri degildir. Tum huclerim goruyor. Tek tek. Milyonlarca ayni sey. Milyarlarca ayni sey. Sayisini bilmeye gerek duymadigim kadar ayni sey. Uzerimizdeki salincakta cuceler. Iki taneler. Cok cirkinler. Guzelliklerini sorgulamiyorum. Akbaba kollarim iki yanimdaki agaclara kadar uzanip bize ozenen solucanlari dagitiyor. Pic kurulari, oksijenimizi tuketiyorlar. Dort tanesini saclarimdan dokuyorum. Akbaba kollarim davullara ve zillere aldirmiyor. Agaclar yuksek. Kafam gibi yuksek. Bedenim gibi yuksek. Gecmise donmek gibi yuksek. Bir'lesmek. Evren ne buyuk. Geyiklerin boynuzlari var. Benim de var. Yuksek kafamda geyik boynuzlari var. Cok yuksek agac dallarina ozenen geyik boynuzlari kafamdaki davullarin ve zillerin ritmine uyup uymadigimi onemsemiyorlar. Salincakta ileri geri ileri geri ileri giden ve geri donen iki cirkin cuce geyik boynuzlarimla ilgilenmiyor. Ben de onlarla ilgilenmiyorum ama cok cirkinler. Bizden oncekiler dans ederken kendilerini agac aralarinda unutup solucanlara yem olmuslar. Topraktan cikan ve labirentlesen agac kokleri kafataslari sakliyor bu yuzden. Aramiza katilamayan solucanlar bizi akbaba kollarimizla dovdugumuz havanin icinde cozumleyerek oclerini aliyorlar. Ama kendimi kaybetmeye daha var. Henuz cok yuksek agaclarin arasinda gidip gelen cok cirkin iki cuceyi secebiliyorum.O kadar inceyiz ki havayi yenemiyoruz. Davullar ve ziller devamli savasi hatirlatiyor. Durursak oluruz. O kadar karanligiz ki dans etmezsek geceyle karistirabiliriz birbirimizi. O kadar yuksegiz ki solucanlardan igrenmezsek onlara benzeyebiliriz cunku kemiklerimiz yok. Maskeler. geyik boynuzlariyla donattigimiz maskeler, kirecle sivadigimiz kilden maskeler, aynilastigimiz ve parcalara bolundugumuz maskeler. Yuzumuzu kapatmazsak bir'lesecegiz. Davullar ve ziller izin vermiyor. Surekli.Savasi.Hatirlatiyorlar. Sopalar. Uzun bedenlerimizden daha uzun sopalar. Uclarina sivri taslar bagladigimiz bedenlerimizden daha uzun soparlar. Geyikleri avlayip boynuzlarini caldigimiz uclarina sivri taslar bagli sopalar. Bir ay varsa hilal olmali. Uzun, upuzun ve ipince bedenlerimizin etrafinda bir sis bulutu. Isiga benzeyen tek sey, solucanlara varligimizi belirten tek sey, cok yuksek agaclarin altinda bize degmeden sallanan cirkin cucelere bizi hatirlatan tek sey. Davullar ve zillerle titresen los isiktan sis kumeleri. Akbaba kollar, maskelerin uzerinde, kendi etraflarinda ve topraga yaklasarak sarmalaniyorlar. Ruzgar varsa kemiksiz bedenlerimiz ona boyun egebilir. Havayi alt edemiyorum. Bir selale davullara ve zillere karisiyor. Akiyorum, akarken tum ormanla sevisiyorum. Uclarina sivri taslar bagladigimiz uzun bedenlerimizden daha uzun sopalar kendiliginden dans ediyorlar. Kimimiz canli? Solucanlar kendi aralarinda igrenc ve tahripkar varliklariyla bize ozenerek dans ediyorlar. Cok yuksek agaclar bir ay varsa hilalin esliginde dans ediyorlar. Ruzgar varsa davullar ziller ve bir selale sesine dans ediyor. Iki cuce cok cirkince dans ediyor. Olmus boynuzsuz geyikler henuz olmemis hucreleriyle dans ediyorlar. Upuzun ve ipince bedenlerimiz ve maskelerimizle durmaksizin savasi hatirlayarak dans ediyoruz. Dans etmezsem solucanlara karisacagimin bilincinde dans ediyorum. Seviserek dans ediyorum ve dans etmek olumcullesiyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder