30 Aralık 2012 Pazar

Ateh Ahvali

Parfois la vie change en un claquement de doigts.

Ananın kucağından vazgeçmek zor
Bağırmaya haddini bildirmeli yeryüzünde
aydınlatmalı geceyi kör saatlerde
saliseyle

Kimse dünyaya yanlışlar yapmaya gelmedi ya. Doğru bildiğimi yaşıyorum. Kimi kör boşluğuna yuvarlanarak hataların, kimi gururlanarak. Gidişatı izlemek zor. Hayat kendini göstermeye karar verdiğinde çok geç olabiliyor bazen ya da tanışmak için fazla erken. Kim bilir? Bazı bazı düşünüyorum, neresindeyim var olmanın ve yokluğum nerde başlıyor. Birinin hayatından eksilirken kendimden de kaybediyorum gıdım gıdım. Biri benden azalırkense mezara giriyorum. Sonra yeniden doğuşlar. La circulation. Tout simplement. Mağara adamcılığı oynuyorum, beni böyle kabullenin. Yere yatırdı. Uzun uzadıya kasıklarıma, korku damarlarıma bastı. Kurgusal metinlerde yaşamak var, konuşma çizgileriyle ve noktalama işaretleriyle anlaşabilmek. Yazıl yazılabildiğince, uzat gittiği kadar. İsteyen okusun, atlasın sıkılan ama çıksın içimden. En azından elin ağzından çıkana bakmak bu kadar zor gelmesin. Düşündürmesin. Yabancılaşmak olmasın ismi tanımsızlığın. Kırmızı başlıklı kız olmak böyle bir şey. Şizofrenliğe terfi etmedikçe işim güç. Hayırlısı.

sön gözümün karanlığına
    ki alev yaransın zerdüşt mağarasına

Hava soğuk, üzerime uygulanan basınç yaş değiştirdi. Akşam erken indi ellerime. Derim buruşmaya yüz tuttu, dudaklarım morardı ve üstelik benzim mütemadiyen soluk. Sağ elimin işaret parmağındaki lekeyi tanımaz herkes. Pembedir, üşüyünce menekşeye durur. Neyse yine çiçekgillerden nasibini alıyor vücudum. Koparmayın beni. Canım yanıyor.

Çingene köksüzlüğü saçımdaki çiçek
varlığında büyür
değerlenir yokluğunda

Üst üste üç beş sokak kat ettim evvelsi gün. Sokak lambaları durduğu yerde; kediler kaçmış. İnsanlar camlarından atlamaya meyilli. Ateh ahvalleri aydınlıktan ahirete ayçıl alev aranmakta. Limon ağacının vahim ve vahip güzelliğine doymamaya alışmalı zira geçim derdi sardı mı başı, başka her şey toprağa karışıyor.

Aimes-moi. Cap ou pas cap?
c'est bizarre la vie, hein?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder